Skřítkové - 1. třída
Třída Skřítků se nachází v přízemí budovy. Kapacita třídy je 18 dětí. Je heterogenní, určena dětem ve věku od 2 - 4 let.
O děti se starají:
Andrea Gössnitzer
Vanessa Bajerová
Chůva: Romana Perutková
Třídní email:
1ms.skritkove@email.cz
Mobilní telefon třídy:
702 226 535
TVP - Skřítkové objevují svět
Vzdělávací obsah je zpracován do sedmi integrovaných bloků
3.IB: „Země pod závojem podzimu“
Charakteristika tématu:
• v tomto bloku dominuje roční období podzim, zájem o přírodu, ke které máme velmi blízko
• pozorujeme a seznamujeme se s podzimními změnami v přírodě /barvy, tvary, plody, dary Země, sklizeň, ukládání zvířat k zimnímu spánku/
• manipulace s přírodním materiálem, rozvíjíme pozitivní vztah k přírodě, k ekologii
• poznáváme okolní přírodu, její proměny, staráme se o naší zahradu
• rozvíjíme dále prosociální vztahy ve skupině
• vedeme děti k zájmu o psanou podobu jazyka, rozvíjíme jejich řečové schopnosti a dovednosti
Vzdělávací nabídka:
• přirozené pozorování okolní přírody, vycházky s ekologickým záměrem, výlety do přírody, sledování rozmanitost a změny v přírodě
• práce s literárními texty, s obrazovým materiálem, využívání encyklopedií a dalších médií
• prohlížení a „čtení“ knížek
• kognitivní činnosti (kladení otázek a hledání odpovědí, diskuse nad problémem, vyprávění, poslech, objevování)
• praktické činnosti, na jejichž základě se dítě seznamuje s různými přírodními i umělými látkami a materiály ve svém okolí a jejichž prostřednictvím získává zkušenosti s jejich vlastnostmi (praktické pokusy, zkoumání, manipulace s různými materiály a surovinami)
• pozorování životních podmínek a stavu životního prostředí, poznávání ekosystémů (les, louka, rybník apod.)
• hry a činnosti vedoucí k pochopení pravidel přírody a člověka v ní
• smysluplné činnosti přispívající k péči o životní prostředí a okolní krajinu, pracovní činnosti, činnosti zaměřené k péči o školní prostředí, školní zahradu
• manipulační činnosti a jednoduché úkony s předměty, pomůckami, nástroji, náčiním, materiálem, činnosti tvořivé, ale i praktického využití (např. hrabání listí na zahradě)
• záměrné pozorování běžných objektů a předmětů, určování a pojmenovávání jejich vlastností (velikost, barva, tvar, materiál, dotek, chuť, vůně, zvuky), jejich charakteristických znaků a funkcí
• smyslové hry, nejrůznější činnosti zaměřené na rozvoj a cvičení postřehu a vnímání, zrakové a sluchové paměti, koncentrace pozornosti apod.
• činnosti zasvěcující dítě do časových pojmů a vztahů souvisejících s denním řádem
• činnosti zaměřené na vytváření (chápání) pojmů a osvojování poznatků (vysvětlování, objasňování, odpovědi na otázky, práce s knihou, s obrazovým materiálem, s médii apod.)
• artikulační, řečové, sluchové a rytmické hry, hry se slovy, slovní hádanky
• poslech čtených či vyprávěných pohádek a příběhů vztahujících se k podzimu, k podpoře pozitivních vztahů ve skupině
• zpěv, recitace, dramatizace, přednes s tématem podzimu, přátelství
• hry na téma přátelství, volné hry, aktivity podporující si uvědomování si vztahů mezi lidmi (kamarádství, přátelství)
• různorodé společenské hry a skupinové aktivity (námětové hry, dramatizace, konstruktivní a výtvarné projekty)
Pobyt venku:
Procházka do zahrad – pozorování podzimních prací, rostlin na zahrádkách, poznávání květin, plodů.
Bezpečně přecházet vozovku na vyznačených místech, přechody, semafory
Seznámit se s bezpečnou chůzí po chodníku-objasnit a dodržovat bezpečnost
Hudebně pohybové říkanky :
Bublina
Roznesla se novina ,
že přiletěla bublina.
Bublina se nafukuje ,
přitom pěkně roztahuje.
Přiletěla nad náš dům ,
udělala prask a BUM.
Brambora
Koulela se ze dvora ,
velikánská brambora.
Neviděla , neslyšela,
spadla na ní závora.
Kam koukáš ty závoro?
Na tebe ty bramboro!
Kdyby tudy prolej vlak,
byl by z tebe bramborák.
Písničky :
Vyletěl si pyšný drak , Já do lesa nepojedu , Zlatý lístek
Akce :
Zamykání školní zahrady , Ovocno-zeleninový den , Halloween