Medvíďata - 2. třída
Třída Medvíďata se nachází v přízemí budovy. Kapacita třídy je 28 dětí. Je heterogenní, určena dětem ve věku 3 - 7 let.
O děti se starají:
Jitka Szepová
Věra Vaidišová, DiS.
asistent pedagoga: Petra Vejmělková
Třídní email:
1ms.medvidata@email.cz
Mobilní telefon třídy:
702 226 379
TVP - Medvíďata v říši snů
Vzdělávací obsah je rozdělen do sedmi integrovaných bloků.
8.IB: "Všechny barvy života na Zemi"
část IB: "Letní kniha dobrodružství"
Charakteristika tématu
- Umění těšit se z příjemných zážitků, z kontaktu s ostatními dětmi, bezostyšně vyjádřit své prožitky, respektovat druhé
- Prohlubovat zájem dětí o měnící se letní přírodu, typické znaky léta, ekosystém louka, rybník, les atd.
- Poznáváme a seznamujeme se s lidmi v dalekých krajích, jejich životem, řečí, barvou pleti, místem odkup pocházejí, děti poznávají různé národy a kultury, jednotlivé kontinenty, exotická zvířata
- V neposlední řadě se najde i v tomto bloku místo na přání dětí, nechť vymyslí zajímavé téma, hru, výlet, námět k vyrábění, tanec, cokoliv, co by je potěšilo, o čem by je bavilo se dozvědět, zkusit, poznat, užít si s kamarády
Sledovaný cíl, činnosti a příležitosti, očekávané výstupy k části IB
- Prohlížení knih, encyklopedií, Atlasu hmyzu, Atlasu motýlů, Atlasu lučních květin atd.
- Pozorujeme lupou okřídlený a lezoucí hmyz (podle možností)
- Grafomotorické cvičení KRESBA JEDNÍM TAHEM: motýl, vážka, hlemýžď
- Výroba mraveniště s využitím různého přírodního materiálu (klacíky, suchá tráva, jehličí atd.) a otiskování mravenců pomocí tiskátka
- Seznámení s básničkou Beruška
- Výroba pavučiny a pavoučka; slunéčka sedmitečného; hlemýžďů s barevnými ulitami; malování hlemýždích ulit a výroba hlemýžďů z modelíny (vyválet váleček a jemně zatočit do tvaru ulity)
- Malování BAREVNÝCH MOTÝLŮ (obtisknout na přeložený papír)
- Počítání květin a včeliček 1 – 5
- Výroba HOUSENKY překládáním z barevných proužků papíru
- LUČNÍ KVĚTINY (barevné pro radost, léčivé na nemoc, jedovaté na ty POZOR!! atd.)
- Využití ICT - příroda
- prohlížení encyklopedií mořský svět – pojmenování zvířat ve vodě, v moři a oceánech
- Pobyt venku:
- Pozorování hmyzu v přírodě pomocí lupy a určování jejich názvů (hledáme pod kamenem, u stromu, u rybníčka, na louce, pozorujeme pavučiny atd.)
- Využití přírodního materiálu k vytvoření domečků pro hmyz (např. kůra, kamínky, klacíky, suchá tráva, jehličí atd.)
- Pozorovat život u rybníka, u řeky, na louce, v lese (poznávání ekosystémů)
- Pozorování mravenců a mraveniště, pavouka a pavučiny, letu motýlů, žížaly po dešti (dešťovky) atd.
- Otužování dětí vzduchem, sluncem, vodou
- Jak se chránit proti bodnutí hmyzem; POZOR na jedovaté květiny (nedávat do úst NIC co neznáme !! A proč.)
- Chůze v přírodním terénu, zdolávání přírodních překážek.
Básně
Beruška
Spinkala malá beruška v trávě, (děti ukazují spinkání sepnutýma rukama pod bradou)
Beruška
Spinkala malá beruška v trávě, (děti ukazují spinkání sepnutýma rukama pod bradou)
probudila se dneska právě. (protáhneme ruce nad hlavou – probouzení)
Protáhla si nožičky, hlavičku i ručičky, (protřepeme nožky, ruce ve vzduchu, zakroutíme hlavou,…)
na nohy obula si bačkorky (naznačíme obutí bačkorek)
a utíkala do školky. (zvedneme se a utíkáme)
Protáhla si nožičky, hlavičku i ručičky, (protřepeme nožky, ruce ve vzduchu, zakroutíme hlavou,…)
na nohy obula si bačkorky (naznačíme obutí bačkorek)
a utíkala do školky. (zvedneme se a utíkáme)
Pohybové/hudebně pohybové hry
"Na barevné květiny"
"Na barevné květiny"
"Na motýlky"
Písně
Travička zelená
Travička zelená