Medvíďata - 2. třída
Třída Medvíďata se nachází v přízemí budovy. Kapacita třídy je 28 dětí. Je heterogenní, určena dětem ve věku 3 - 7 let.
O děti se starají:
Jitka Szepová
Věra Vaidišová, DiS.
asistent pedagoga: Alena Šípová
Třídní email:
1ms.medvidata@email.cz
Mobilní telefon třídy:
702 226 379
TVP - Medvíďata v říši snů
Vzdělávací obsah je rozdělen do sedmi integrovaných bloků.
4.IB: "Pod čepicí sněhu třpytí se zem"
část IB: "Tajemství kouzelné zimy"
Charakteristika tématu
- Hlavní náplní tohoto bloku je posilovat vztahy mezi dětmi, s rodinou, společně sdílet radost, zážitky, uplatňovat dětskou fantazii a tvořivost
- Přiblížíme dětem lidové tradice, zvyky, zpíváme koledy, posloucháme vánoční příběhy
- Vyzdvihneme dobro a zlo, kouzelnou atmosféru, naději, sílu sounáležitosti
- Zaměříme se na změny v přírodě v zimním období, vyzdvihneme důležitost odpočinku a klidu pro přírodu, Zemi i pro všechny obyvatele Země
- Seznamujeme děti se zimními sporty a zimními radovánkami, s tím co nám zimní období nabízí
Sledovaný cíl, činnosti a příležitosti, očekávané výstupy k části IB
- Výroba SNĚHOVÝCH VLOČEK z různých druhů materiálů, s využitím různých výtvarných technik (např. skládání z papíru, vystřihávání, nalepování, malování, zdobení atd.)
- Grafomotorická cvičení, kresba jedním tahem SNĚHULÁK, horní smyčka KOUŘ Z KOMÍNA, dolní smyčka BRUSLENÍ na ledě (krasobruslení, hokej)
- Vytvoření SNĚHULÁKŮ s využitím různých výtvarných technik, různých materiálů (př. malých a velkých obručí, PET víček atd.)
- Různé druhy zimních sportů – jejich názvy a vybavení
- CO DO ZIMY PATŘÍ A CO NEPATŘÍ, využití různých demonstračních obrázků i z jiných ročních období
- MALOVANÉ ČTENÍ na téma ZIMA
- Pokus se sněhem nebo s ledem
- Námětové hry na zimní téma NA LYŽAŘE, NA HOKEJ, NA LANOVKU, NA BRUSLENÍ atd. s využitím různého sportovního náčiní a vybavení
- Společné tvoření ZIMNÍ KRAJINY (např. zapouštěním barvy do mokrého podkladu, kreslení zmizíkem do inkoustu atd.)
- Pobyt venku:
- Pozorování změn v zimní přírodě vlivem počasí (např., které barvy je v zimní přírodě nejvíce a proč atd.)
- Pozorování počasí v zimním období (např. sněhové mraky, sněžení a tanec vloček ve větru, rampouchy a mráz, zamrzlé louže, náledí atd.)
- Využití sněhu pro zimní radovánky (vyšlapávání sněhových cestiček, vytváření stop do sněhu, vytvoření ve sněhu vleže a s pohyby rukou andělíčky, koulování, bobování, stavění sněhových iglú, stavění sněhuláků atd.)
- Pozorování zvířecích a ptačích stop ve sněhu (Poznáš, komu patří stopy?)
- Hry se sněhem a dostupnými přírodninami
- Ochrana přírody kolem nás (na školní zahradě i v okolí)
- Pomáhat přikrmovat ptáčky v zimě (zavěsit lojové koule, nasypat zrníčka do ptačích budek na školní zahradě atd.)
- Pozorovat ptáčky při zobání zrníček (zvládnout potichu pozorovat a nerušit voláním nebo klepáním na okno atd.)
- Dbát na péči o své zdraví (např. dostatečné oblečení jako ochrana před mrazem: rukavice, čepice, šála atd., dostatek pohybu, otužování vzduchem, dostatek tekutin – pitný režim, apod.)
Básně
Sněhuláček Panáček
Sněhuláček panáček (rukama naznačíme 3 koule na sobě)
má na hlavě plecháček. (uděláme rukama hrnec na hlavě)
Místo očí uhlíky (ukážeme na oči)
a až dolů knoflíky. (prsty střídavě vyznačíme knoflíky až dolů)
Chodí, chodí bos (přešlapujeme z nohy na nohu)
a má dlouhý nos. (protáhneme "mrkev" co nejdál)
Sněhuláček Panáček
Sněhuláček panáček (rukama naznačíme 3 koule na sobě)
má na hlavě plecháček. (uděláme rukama hrnec na hlavě)
Místo očí uhlíky (ukážeme na oči)
a až dolů knoflíky. (prsty střídavě vyznačíme knoflíky až dolů)
Chodí, chodí bos (přešlapujeme z nohy na nohu)
a má dlouhý nos. (protáhneme "mrkev" co nejdál)
Pohybové/hudebně pohybové hry
"Na Mrazíka"
"Koulovaná"
"Na sněhovou kouli"
Písně
Sněží, fouká
Bude zima, bude mráz
Sněží, fouká
Bude zima, bude mráz