Dráčata - 4. třída
Třída se nachází v prvním patře budovy. Kapacita třídy je 28 dětí. Je heterogenní, určena dětem ve věku od 3 - 7 let.
O děti se starají:
Bc. Romana Tomanová
Soňa Šrámková
Bc. Romana Veselková
asistent pedagoga: Kamila Karfiolová
Třídní email:
1ms.dracata@email.cz
Mobilní telefon třídy:
702 226 617
TVP - S úsměvem jde všechno snáz
Vzdělávací obsah je rozdělen do sedmi integrovaných bloků.
8.IB: "Všechny barvy života na Zemi"
část IB: "Letní kniha dobrodužství"
Charakteristika tématu
- V neposlední řadě se najde i v tomto bloku místo na přání dětí, nechť vymyslí zajímavé téma, hru, výlet, námět k vyrábění, tanec, cokoli, co by je potěšilo, o čem by je bavilo se dozvědět, zkusit, poznat, užít si s kamarády
- Umění těšit se z příjemných zážitků, z kontaktu s ostatními dětmi, bezostyšně vyjádřit své prožitky, respektovat druhé
- Prohlubovat zájem dětí o měnící se letní přírodu, typické znaky léta, ekosystém louka, rybník atd.
Sledovaný cíl, činnosti a příležitosti, očekávané výstupy k části IB
- Rozvoj komunikativních dovedností
- Vytváření základů pro práci s informacemi
- Rozvoj úcty k životu ve všech jeho formách
- Rozvoj schopnosti přizpůsobovat se podmínkám vnějšího prostředí i jeho změnám
- Správně vyslovovat, ovládat dech, tempo i intonaci řeči
- Spolupracovat s ostatními, vnímat co druhý potřebuje, vycházet mu vstříc
- Nalézat nová řešení, nebo alternativní k běžným
- Zorganizovat hru
- Přirozeně a bez zábran komunikovat s druhým dítětem, navazovat a udržovat dětská přátelství
- Uplatňovat své individuální potřeby, přání a práva s ohledem na druhého (obhajovat svůj postoj nebo názor, respektovat jiný postoj či názor), přijímat a uzavírat kompromisy, řešit konflikt dohodou
- Plán bude tvořen převážně ve spolupráci s dětmi
- S blížícím se koncem školního roku, si budeme chtít společné chvíle co nejvíce užít. Je tu větší prostor pro přání dětí, jejich spontánní pohybové aktivity, spontánní tvoření, vytváření řízených, pohybových i výtvarných činností společně, podle nápadu, přání a zájmu dětí
- Paní učitelky budou pouze nápomocny k dořešení realizace a organizace dne. Nabídnou možné náměty, pokud by si samy nevěděly rady a nic je momentálně nenapadlo
- Budeme se snažit být co nejvíce času venku, abychom si užili společně krásného počasí
- Nabídka různých vkládanek, puzzlí, společenských a deskových her, tvoření ze stavebnic, interaktivní tabule – program „Barevné kamínky", tvorba z kinetického písku, modelíny, voskovek, vodových barev, prstových barviček, omalovánek, spontánní pohybové aktivity dětí
- Povíme si, jaké nás čeká téma: „Při tvoření her a činností, budeme dětičky potřebovat Vaší pomoc. Máte jakékoliv přání, které si můžeme společně uskutečnit v naší školce? Cokoli vyrobit, zacvičit si na společné téma, zatancovat. Dny jsou jen a jen Vaše! Tak si užijeme společně co nejvíce zábavy!“
- Vždy den dopředu si společně povíme, co by děti chtěly na další den tvořit nebo si povídat, co by je zajímalo, chtěly si vyzkoušet. Tím si dáváme čas i pro přípravu a promyšlení, jak to společně provedeme v další dny
- „Rytmický bubínek" – povíme si, co se nám ve školce nejvíce líbilo a co nelíbilo a proč?
- Společné rozhovory – jak se předškoláci těší do školy, co si přejeme, abychom o prázdninách zažili, kdo už ví, kam se pojede s rodiči přes léto podívat aj.
- Experimenty s vodou dle zájmu dětí a jiné
- Pobyt venku:
- Využití pískoviště, průlezek, klouzačky, lanové průlezky, bubny, xylofon, dráha na odrážedla, koloběžky ..
- Aktivity dětí, podle jejich přání můžeme také realizovat venku – pohybové hry, překážkové dráhy, hry s míčem – fotbal, kopání na cíl, házení s míčem aj.
- Hra na „rybolov"- plastové rybičky ve vodě.
Básně
Léto
Sluníčko už krásně hřeje, (sed na patách, ruce zvedáme do vzpažení, otevírání a zavíraní prstů do dlaně-jako paprsky)
co to může znamenat? (sed na patách, zpět do upažení, rozevírání a zavírání dlaně prstíky)
Přeci, že je tady léto! (do stoje přes kulatá záda – probouzení sluníčka)
Můžeme se radovat! (skákání, mávání – radování)
Na zahrádce u babičky, (správné držení těla, vzpřímená chůze po třídě)
koukneme se na kytičky. (do dřepu, hlava na kolena)
Jé ty voní! To je krása! (do stoje přes kulatá záda, radování dětí – skákání, mávání, libovolný pohyb dětí)
Barunka i Pepík jásá!
Léto
Sluníčko už krásně hřeje, (sed na patách, ruce zvedáme do vzpažení, otevírání a zavíraní prstů do dlaně-jako paprsky)
co to může znamenat? (sed na patách, zpět do upažení, rozevírání a zavírání dlaně prstíky)
Přeci, že je tady léto! (do stoje přes kulatá záda – probouzení sluníčka)
Můžeme se radovat! (skákání, mávání – radování)
Na zahrádce u babičky, (správné držení těla, vzpřímená chůze po třídě)
koukneme se na kytičky. (do dřepu, hlava na kolena)
Jé ty voní! To je krása! (do stoje přes kulatá záda, radování dětí – skákání, mávání, libovolný pohyb dětí)
Barunka i Pepík jásá!
Pohybové/hudebně pohybové hry
Hry na přání dětí
Hry na přání dětí
Písně
Prázdniny
Prázdniny