Dráčata - 4. třída
Třída se nachází v prvním patře budovy. Kapacita třídy je 28 dětí. Je heterogenní, určena dětem ve věku od 3 - 7 let.
O děti se starají:
Soňa Šrámková
Lenka Holubová
asistent pedagoga: Kamila Karfiolová
Třídní email:
1ms.dracata@email.cz
Mobilní telefon třídy:
702 226 617
TVP - S úsměvem jde všechno snáz
Vzdělávací obsah je rozdělen do sedmi integrovaných bloků.
5.IB: "Šťastní lidé pod ochranou Země"
část IB: "Pojď se s námi smát, na pohádku si hrát"
Charakteristika tématu
- Děti si plní svá přání, sdílí je a povídají si o nich
- Velkými společníky jsou nám pohádky a knihy všeobecně i ty, které nám sami děti představí
Sledovaný cíl, činnosti a příležitosti, očekávané výstupy k části IB
- Rozvoj řečových schopností a jazykových dovedností receptivních (vnímání, naslouchání, porozumění) i produktivních (výslovnosti, vytváření pojmů, mluvního projevu, vyjadřování)
- Rozvoj interaktivních a komunikativních dovedností verbálních i neverbálních
- Osvojení si elementárních poznatků o znakových systémech a jejich funkcích (abeceda, čísla)
- Osvojení si některých poznatků a dovedností, které předcházejí čtení i psaní, rozvoj zájmu o psanou podobu jazyka i další formy sdělení verbální i neverbální (výtvarné, hudební, pohybové, dramatické)
- Sledovat a vyprávět příběh, pohádku
- Chápat slovní vtip a humor
- Projevovat zájem o knížky, soustředěně poslouchat četbu
- Sledovat očima zleva doprava
- Porozumět slyšenému (zachytit hlavní myšlenku příběhu, sledovat děj a zopakovat jej ve správných větách)
- Řešit problémy, úkoly a situace, myslet kreativně a předkládat „nápady"
- Vyjadřovat svou představivost a fantazii v tvořivých činnostech (konstruktivních, výtvarných, hudebních, pohybových či dramatických) i ve slovních výpovědích k nim
- Zacházet šetrně s vlastními i cizími pomůckami, hračkami, věcmi denní potřeby, s knížkami
- Vzdělávací nabídka činností:
- Přednes své oblíbené knihy - ukázky obrázků, děj pohádky, hlavní postavy, vlastní mluvený projev
- "Z pohádky do pohádky" - „Kouzelné zrcadlo" – ve dvojicích – jedno dítě klade otázky, druhé odpovídá – „Co by se stalo, kdyby…?", „Dobrodružné foukání" + „Nakrm dráčka" – dechová cvičení, Grafomotorické cvičení – dle pohádky, kresba dané pohádky – úryvek z děje za pomoci libovolných výtvarných potřeb, práce s interaktivní tabulí – „Barevné kamínky", 3D puzzle – Červená Karkulka a další, Divadlo „Manoretino" + prstový maňásci, hrátky s písmeny, sluchová diferenciace, sluchová analýza + syntéza
- Obrázkové čtení klasických českých pohádek
- Smyslové hry
- Hry s písmenky - přiřazování k názvům
- Hry pro rozvoj rytmu
- Dramatické scénky - "Jak se zachovat v situaci s cizími lidmi?"
- Určování posloupnosti děje za pomoci obrázků
- Experiment - "Hrnečku vař!"
- Rozvoj jemné motoriky - sběr zrníček za pomoci zobáčků - malé kolíčky a kousky papírků - "O kohoutkovi a slepičce".
Básně
Červená Karkulka
Hlubokým lesem jde cestičkou za svojí babičkou.
Vlk na ní čeká tiše, babičku už má v břiše.
A za malou chviličku, spolkne i tuhle holčičku.
Naštěstí, a to je jasná věc, je včas zachrání myslivec.
Červená Karkulka
Hlubokým lesem jde cestičkou za svojí babičkou.
Vlk na ní čeká tiše, babičku už má v břiše.
A za malou chviličku, spolkne i tuhle holčičku.
Naštěstí, a to je jasná věc, je včas zachrání myslivec.
Pohybové/hudebně pohybové hry
"Ježibaba a lopata"
"Upeču si Jeníka"
"Z pohádky do pohádky"
"Upeču si Jeníka"
"Z pohádky do pohádky"
Písně
Dráček
Červená Karkulka
Červená Karkulka