Šikulové - 3. třída
Třída Šikulové se nachází v prvním patře budovy. Kapacita třídy je 28 dětí. Je heterogenní, určena dětem ve věku od 3 - 7 let.
O děti se starají:
Michaela Částková
Šárka Pochmanová
Třídní email:
1ms.sikulkove@email.cz
Mobilní telefon třídy:
702 226 576
TVP - Budem zpívat, kreslit si a hrát, společně svět poznávat
Vzdělávací obsah je rozdělen do sedmi integrovaných bloků.
6.IB: "Země v jarním kabátku"
část IB: "Nech brouka žít"
Charakteristika tématu
Toto téma zahrnuje uvolnění a spoustu legrace, sdílení zážitků, děti si plní svá přání, sdílí je a
povídají si o nich, velkými společníky jsou nám pohádky a knihy všeobecněToto téma zahrnuje uvolnění a spoustu legrace, sdílení zážitků, děti si plní svá přání, sdílí je a
povídají si o nich, velkými společníky jsou nám pohádky a knihy všeobecněToto téma zahrnuje uvolnění a spoustu legrace, sdílení zážitků, děti si plní svá přání, sdílí je a povídají si o nich, velkými společníky jsou nám pohádky a knihy všeobecně
• Děti si vybírají téma, projeví svá přání, o čem by se rádi dozvěděly, s čím by ostatní chtěly
seznámit, téma vychází z přání a zájmů dětí, individuálněuvědomění si, že každý má své místo na Zemi, je něčím prospěšný pro společnost, Zemi, každý něco umí, povolání, řemesla atd.seznámení dětí s profesemi dospělých
- Pozorujeme jarní přírodu, její změny, všímáme si nového života a energie v přírodě
- Všímáme si rostlin, živočichů /domácí a hospodářská zvířata, mláďata/ - pozorujeme růst rostlin/setí, klíčení, růst, sklizeň atd./
- Důležitým bodem tohoto bloku je ekologická výchova a ochrana přírody, budování vztahu k přírodě /tříděný odpad, práce s odpadovým materiálem, - Den Země – 22.dubna-oslava svátku naší planety Země, vedeme děti k citlivosti k živé i neživé přírodě
Děti si vybírají téma, projeví svá přání, o čem by se rádi dozvěděly, s čím by ostatní chtěly
seznámit, téma vychází z přání a zájmů dětí, individuálně
Sledovaný cíl, činnosti a příležitosti, očekávané výstupy k části IB
- Rozvoj úcty k životu ve všech jeho formách
- Pochopení, že změny způsobené lidskou činností mohou prostředí chránit a zlepšovat, ale také poškozovat a ničit
- Vytváření elementárního povědomí o širším přírodním prostředí o jeho rozmanitosti, vývoji a neustálých proměnách
- Vytvoření povědomí o vlastní sounáležitosti se světem, s živou a neživou přírodou, planetou Zemí
- Všímat si změn a dění v nejbližším okolí
- Pomáhat pečovat o okolní životní prostředí (dbát o pořádek a čistotu, nakládat vhodným způsobem s odpady, starat se o rostliny, spoluvytvářet pohodu prostředí, chránit přírodu v okolí, živé tvory apod.)
- Rozlišovat aktivity, které mohou zdraví okolního prostředí podporovat a které je mohou po-škozovat, všímat si nepořádků a škod, upozornit na ně
- Pomáhat pečovat o okolní životní prostředí (dbát o pořádek a čistotu, nakládat vhodným způsobem s odpady, starat se o rostliny, spoluvytvářet pohodu prostředí, chránit přírodu v okolí, živé tvory apod.)
- Výlety do okolí, do přírody
- Být citlivé ve vztahu k bytostem, k přírodě i věcem
- Nabídka vzdělávacích činností
- Práce s modelínou – zvířecí postavy
- Práce se zeminou – vysévání semínek
- O koťátku, které zapomnělo mňoukat - zvířátka na dvorečku – poznej, urči, pojmenuj, popiš- zvířátka domácí (co o nich ještě víš - srst, peří, kůže, zvuky…) - práce s obrázky
- Stojí, stojí ohrádka - kontaktní kruh, připomenutí období, co se děje v přírodě, se zvířátky, připomenout si prostředí, kde žijí, hádanky, využití divadelních čepiček (vyber si čepičku a předveď zvířátko)- rozvíjet poznatky o domácích zvířatech, typické znaky, užitek
- Hrálo si koťátko - hudební hádanky, využití dřívek, nástrojků, opakování písniček o zvířátkách u klavíru, sólový i společný zpěv – seznámení s novou písničkou
- Sázíme – výsev jarního osení, kytiček, péče o budoucí rostlinky, pozorování růstu
- Den Země – komunikativní kruh, jak pečujeme o planetu Zemi, co jí škodí a co musíme dělat pro péči o životní prostředí
- Třídíme – pohádka ,,V koši“ pohádka o třídění odpadu, společné třídění
- Dopisy od veverky Zrzečky – zadávání ukolů formou dopisu ohledně pozorování přírody, třídění odpadu a starosti o Zemi – hledání kouzelného slovíčka LÁSKA
- Vycházka kolem zahrad – pozorování a poznávání přírody
- Hry na školní zahradě - pozorování hmyzu v trávě (pozorování stavby těla brouka), práce s lupou
- Procházka do okolí - sledovat a pozorovat zvířátka za plotem- připomenutí bezpečnosti při vycházce - nestrkat ruce za ploty
- Najít v okolí kontejnery na tříděný odpad – pojmenovat, který na co slouží.
Básně
Malý brouček
Malý brouček spinkal v trávě, (dřep, spíme)
probudil se dneska právě, (do stoje, protahovat se)
protáhl si nožičky, (protahovat nohy)
hlavičku i ručičky. (protahovat hlavu a ruce)
Na nohy vzal bačkorky (ruka ukazuje na nohy)
a utíkal do školky. (běh na místě)
Tak je tady všechny máme (děti běží k pí. uč.)
a hezky se přivítáme. (všichni se obejmout)
„Dobrý den!“ (uklonit se, pozdravit)
Zajíci
My jsme malí ušáci,
nemáme nic na práci.
Trénujeme běh a skoky,
přes pařezy, přes potoky.
Učíme se kotouly,
nekoukáme na bouli.dám lístky, vyndám kvítí, jen ať na ně slunce svítí!
Zima
Cupy, dupy, cupy, dupy,
zima stojí u chalupy.
Vezmeme si rukavice, sáně, boby a čepice,
vyběhneme rychle ven, na sněhu se zahřejem.
Rozpočítadlo
Rukavice, šála, svetr,
kdo se nechce oblékat,
ať už Lenka nebo Petr,
ten nepůjde sáňkovat.Čáry Máry
Pohybové/hudebně pohybové hry
"Čaruji, čaruji"
Písně
Na jaře