Šikulové - 3. třída
Třída Šikulové se nachází v prvním patře budovy. Kapacita třídy je 28 dětí. Je heterogenní, určena dětem ve věku od 3 - 7 let.
O děti se starají:
Michaela Částková
Šárka Pochmanová
Třídní email:
1ms.sikulkove@email.cz
Mobilní telefon třídy:
702 226 576
TVP - Budem zpívat, kreslit si a hrát, společně svět poznávat
Vzdělávací obsah je rozdělen do sedmi integrovaných bloků.
8.IB: "Všechny barvy života na Zemi"
část IB: "V každém koutě světa, kamarád Tě čeká"
Charakteristika tématu
Toto téma zahrnuje uvolnění a spoustu legrace, sdílení zážitků, děti si plní svá přání, sdílí je a
povídají si o nich, velkými společníky jsou nám pohádky a knihy všeobecněToto téma zahrnuje uvolnění a spoustu legrace, sdílení zážitků, děti si plní svá přání, sdílí je a
povídají si o nich, velkými společníky jsou nám pohádky a knihy všeobecněToto téma zahrnuje uvolnění a spoustu legrace, sdílení zážitků, děti si plní svá přání, sdílí je a povídají si o nich, velkými společníky jsou nám pohádky a knihy všeobecně
• Děti si vybírají téma, projeví svá přání, o čem by se rádi dozvěděly, s čím by ostatní chtěly
seznámit, téma vychází z přání a zájmů dětí, individuálněuvědomění si, že každý má své místo na Zemi, je něčím prospěšný pro společnost, Zemi, každý něco umí, povolání, řemesla atd.seznámení dětí s profesemi dospělých
- Poznáváme a seznamujeme se s lidmi v dalekých krajích, jejich životem, řečí, barvou pleti, místem odkud pocházejí, děti poznávají různé národy a kultury, jednotlivé kontinenty, exotická zvířata
seznámit, téma vychází z přání a zájmů dětí, individuálně
Sledovaný cíl, činnosti a příležitosti, očekávané výstupy k části IB
- Seznamování se světem lidí, přírody, zvířat, kultury a umění jiných zemí
- Vytvořit povědomí o vlastní sounáležitosti s celým světem
- Poznávání jiných kultur
- Rozvoj úcty k životu ve všech jeho formách uvědomovat si svá práva ve vztahu k druhému, přiznávat stejná práva druhým a respektovat je
- Chápat, že všichni lidé (děti) mají stejnou hodnotu, přestože je každý jiný (jinak vypadá, ji-nak se chová, něco jiného umí či neumí apod.), že osobní, resp. osobnostní odlišnosti jsou přirozené
- Uplatňovat své individuální potřeby, přání a práva s ohledem na druhého (obhajovat svůj po-stoj nebo názor, respektovat jiný postoj či názor), přijímat a uzavírat kompromisy, řešit kon-flikt dohodou
- Přirozeně a bez zábran komunikovat s druhým dítětem, navazovat a udržovat dětská přátelství
- Vnímat, že svět má svůj řád, že je rozmanitý a pozoruhodný, nekonečně pestrý a různorodý – jak svět přírody, tak i svět lidí (mít elementární povědomí o existenci různých národů a kul-tur, různých zemích)
- Nabídka vzdělávacích činností
- Výroba indiánské čelenky-děti si vyrobí indiánskou čelenku z papíru, dozdobí opravdovými pírky či pírky, které, samy vyrobily, čelenku využijeme do dalších her a činností
- "Černošský tanec"– za doprovodu africké hudby a typických bubnů uděláme veliký kruh, postupně děti vchází do kruhu a předvedou ostatním svůj tanec nebo prvek, ostatní se snaží prvek zopakovat, povzbuzujeme tleskáním, snažíme se užít si rytmický tanec a typickou hudbu afrických kamarádů
- Cesta do krajin věčné zimy za Eskymáky - Nejprve si povíme něco o Eskymácích, kdopak jsou, jak a kde žijí, proč nosí kožešiny, čím se živí – použijeme obrázkový materiál či využijeme PC, práce s globusem a mapou
- Rybolov-stolní hra (lov ryb pomocí magnetického prutu), při pobytu venku lovíme plastové rybky z vody
- Stavby z písků-kinetického či na pískovišti, tvořivé činnosti z písků-africká poušť-pyramidy
- Pexeso s africkými zvířaty-stolní společenská hra
- Pobyt venku:
- Využití herních prvků na školní zahradě, odrážedel, tvořítek na písek, míčů aj.
- Chytání plastových rybek ve vodě-‘‘Rybolov Eskymáků"
- Vycházky do okolí MŠ – pozorování přírody, okolních zahrad.
Básně
Kamarádi
Rozhlédni se tu a tam,
uvidíš, že nejsi sám,
všude je tvůj velký svět,
pojď si o něm vyprávět.
My jsme všichni kamarádi
a máme se všichni rádi.
Zima
Cupy, dupy, cupy, dupy,
zima stojí u chalupy.
Vezmeme si rukavice, sáně, boby a čepice,
vyběhneme rychle ven, na sněhu se zahřejem.
Rozpočítadlo
Rukavice, šála, svetr,
kdo se nechce oblékat,
ať už Lenka nebo Petr,
ten nepůjde sáňkovat.Čáry Máry
Pohybové/hudebně pohybové hry
"Všechno lítá, co peří má"
Písně
A Ram sam sam
Cestovní