Šikulové - 3. třída

Třída Šikulové se nachází v prvním patře budovy. Kapacita třídy je 28 dětí. Je heterogenní, určena dětem ve věku od 3 - 7 let.

 

O děti se starají:  

Michaela Částková

Šárka Pochmanová
 

Třídní email: 

1ms.sikulkove@email.cz      

                  

Mobilní telefon třídy: 

702 226 576

 

TVP - Budem zpívat, kreslit si a hrát, společně svět poznávat

Vzdělávací obsah je rozdělen do sedmi integrovaných bloků. 

 

6.IB: "Země v jarním kabátku"

část IB: "Nech brouka žít"
 

Charakteristika tématu

Toto téma zahrnuje uvolnění a spoustu legrace, sdílení zážitků, děti si plní svá přání, sdílí je a

povídají si o nich, velkými společníky jsou nám pohádky a knihy všeobecně
Toto téma zahrnuje uvolnění a spoustu legrace, sdílení zážitků, děti si plní svá přání, sdílí je a

povídají si o nich, velkými společníky jsou nám pohádky a knihy všeobecněToto téma zahrnuje uvolnění a spoustu legrace, sdílení zážitků, děti si plní svá přání, sdílí je a povídají si o nich, velkými společníky jsou nám pohádky a knihy všeobecně

Děti si vybírají téma, projeví svá přání, o čem by se rádi dozvěděly, s čím by ostatní chtěly

seznámit, téma vychází z přání a zájmů dětí, individuálněuvědomění si, že každý má své místo na Zemi, je něčím prospěšný pro společnost, Zemi, každý něco umí, povolání, řemesla atd.seznámení dětí s profesemi dospělých

  • Pozorujeme jarní přírodu, její změny, všímáme si nového života a energie v přírodě
  • Všímáme si rostlin, živočichů /domácí a hospodářská zvířata, mláďata/ - pozorujeme růst rostlin/setí, klíčení, růst, sklizeň atd./
  • Důležitým bodem tohoto bloku je ekologická výchova a ochrana přírody, budování vztahu k přírodě /tříděný odpad, práce s odpadovým materiálem, - Den Země – 22.dubna-oslava svátku naší planety Země, vedeme děti k citlivosti k živé i neživé přírodě
     

Děti si vybírají téma, projeví svá přání, o čem by se rádi dozvěděly, s čím by ostatní chtěly

seznámit, téma vychází z přání a zájmů dětí, individuálně

Sledovaný cíl, činnosti a příležitosti, očekávané výstupy k části IB 

  • Rozvoj úcty k životu ve všech jeho formách
  • Pochopení, že změny způsobené lidskou činností mohou prostředí chránit a zlepšovat, ale také poškozovat a ničit
  • Vytváření elementárního povědomí o širším přírodním prostředí o jeho rozmanitosti, vývoji a neustálých proměnách
  • Vytvoření povědomí o vlastní sounáležitosti se světem, s živou a neživou přírodou, planetou Zemí
  • Všímat si změn a dění v nejbližším okolí
  • Pomáhat pečovat o okolní životní prostředí (dbát o pořádek a čistotu, nakládat vhodným způsobem s odpady, starat se o rostliny, spoluvytvářet pohodu prostředí, chránit přírodu v okolí, živé tvory apod.)
  • Rozlišovat aktivity, které mohou zdraví okolního prostředí podporovat a které je mohou po-škozovat, všímat si nepořádků a škod, upozornit na ně
  • Pomáhat pečovat o okolní životní prostředí (dbát o pořádek a čistotu, nakládat vhodným způsobem s odpady, starat se o rostliny, spoluvytvářet pohodu prostředí, chránit přírodu v okolí, živé tvory apod.)
  • Výlety do okolí, do přírody
  • Být citlivé ve vztahu k bytostem, k přírodě i věcem
  • Nabídka vzdělávacích činností
  • Práce s modelínou – zvířecí postavy
  • Práce se zeminou – vysévání semínek
  • O koťátku, které zapomnělo mňoukat - zvířátka na dvorečku – poznej, urči, pojmenuj, popiš- zvířátka domácí (co o nich ještě víš - srst, peří, kůže, zvuky…) - práce s obrázky
  • Stojí, stojí ohrádka - kontaktní kruh, připomenutí období, co se děje v přírodě, se zvířátky, připomenout si prostředí, kde žijí, hádanky, využití divadelních čepiček (vyber si čepičku a předveď zvířátko)- rozvíjet poznatky o domácích zvířatech, typické znaky, užitek
  • Hrálo si koťátko - hudební hádanky, využití dřívek, nástrojků, opakování písniček o zvířátkách u klavíru, sólový i společný zpěv – seznámení s novou písničkou
  • Sázíme – výsev jarního osení, kytiček, péče o budoucí rostlinky, pozorování růstu
  • Den Země – komunikativní kruh, jak pečujeme o planetu Zemi, co jí škodí a co musíme dělat pro péči o životní prostředí
  • Třídíme – pohádka ,,V koši“ pohádka o třídění odpadu, společné třídění
  • Dopisy od veverky Zrzečky – zadávání ukolů formou dopisu ohledně pozorování přírody, třídění odpadu a starosti o Zemi – hledání kouzelného slovíčka LÁSKA
  • Vycházka kolem zahrad – pozorování a poznávání přírody
  • Hry na školní zahradě - pozorování hmyzu v trávě (pozorování stavby těla brouka), práce s lupou
  • Procházka do okolí - sledovat a pozorovat zvířátka za plotem- připomenutí bezpečnosti při vycházce - nestrkat ruce za ploty
  • Najít v okolí kontejnery na tříděný odpad – pojmenovat, který na co slouží.
     

Básně
Malý brouček
Malý brouček spinkal v trávě, (dřep, spíme)
probudil se dneska právě, (do stoje, protahovat se)
protáhl si nožičky, (protahovat nohy)
hlavičku i ručičky. (protahovat hlavu a ruce)
Na nohy vzal bačkorky (ruka ukazuje na nohy)
a utíkal do školky. (běh na místě)
Tak je tady všechny máme (děti běží k pí. uč.)
a hezky se přivítáme. (všichni se obejmout)
„Dobrý den!“ (uklonit se, pozdravit)

Zajíci
My jsme malí ušáci,
nemáme nic na práci.
Trénujeme běh a skoky,
přes pařezy, přes potoky.
Učíme se kotouly,
nekoukáme na bouli.dám lístky, vyndám kvítí, jen ať na ně slunce svítí!

 

Zima
Cupy, dupy, cupy, dupy,
zima stojí u chalupy.
Vezmeme si rukavice, sáně, boby a čepice,
vyběhneme rychle ven, na sněhu se zahřejem.

Rozpočítadlo
Rukavice, šála, svetr,
kdo se nechce oblékat,
ať už Lenka nebo Petr,
ten nepůjde sáňkovat.Čáry Máry

Pohybové/hudebně pohybové hry
"Čaruji, čaruji"
 

Písně
Na jaře

 

 

 

 

 

 

 

 


Kontakt

Mateřská škola Sokolov, Pionýrů 1344

Pionýrů 1344, 356 01 Sokolov


telefon školy: 359 808 403

ředitelka školy:
Bc. Romana Veselková
tel: 702 226 518
email: 1ms.so@seznam.cz

zástupkyně ředitelky školy:
Věra Vaidišová, DiS.
tel: 722 990 038
email: 1ms.zrs@seznam.cz

vedoucí školní jídelny:
Karolina Suchá
email:1ms.jidelna.so@seznam.cz