Pohádkáři - 5. třída
Třída Pohádkáři se nachází v prvním patře budovy. Kapacita třídy je 10 dětí. Je heterogenní, určena dětem ve věku od 3 - 7 let.
O děti se stará:
Bc. Romana Veselková
Monika Březinová
Třídní email:
1ms.pohadkari@email.cz
Mobilní telefon třídy:
702 226 546
TVP - Na jedné planetě, s Pohádkáři po světě
Vzdělávací obsah je rozdělen do sedmi integrovaných bloků.
2.IB: ,,MÉ MÍSTO NA ZEMI‘‘
Charakteristika bloku
- děti se seznamují s pravidly, s provozem a chodem v mateřské škole, zaměřujeme se na sebeobsluhu, samostatnost, stolování, hygienu
- snaha usnadnit dětem adaptaci, sžít se s kolektivem dětí i dospělých - rozvíjet vztahy, uvědomit si sám sebe, své potřeby, pocity
1. část IB: ,,Pod jednou střechou"
Charakteristika 1. části IB: ,, Pod jednou střechou“
- Přivítání po prázdninách ve třídě s novými kamarády a učitelkami
- Děti se seznamují s pravidly, s chodem mateřské školy, své třídy
- Zaměříme se na sebeobsluhu, stolování, hygienu
Akce bloku:
Zamykání školní zahrady
Dílčí vzdělávací cíle /co učitel v dítěti podporuje/
- získání schopnosti záměrně řídit svoje chování a ovlivňovat vlastní situaci
- získávání relevantní citové samostatnosti
- seznamování s pravidly ve vztahu k druhému
Očekávané výstupy:
- odloučit se na určitou dobu od blízkých, být aktivní i bez jejich opory
- ve známých a opakujících se situacích, kterým rozumí, ovládat svoje city a přizpůsobovat jim své chování
- navazovat kontakty s dospělým, kterému je svěřeno do péče, překonat stud, komunikovat s ním vhodným způsobem, respektovat ho
Konkrétní vzdělávací nabídka
Jemná motorika, výtvarné a pracovní činnosti:
- seznámení dětí s výtvarným a pracovním materiálem, odpadovým materiálem pro VČ, klást důraz na bezpečnost/nůžky, lepidlo, barvy/, správný metodický postup
- činnosti dle zájmu a výběru dětí – volná kresba, malba, experimentování s výtvarným a přírodním materiálem
Hrubá motorika:
- pohybové hry a spontánní pohybové aktivity – cvičení s říkadly, hudbou, reakce na slovní pokyny, procvičování základních lokomočních pohybů – běh, chůze, poskoky, lezení
Kognitivní oblast:
- Vítáme se po prázdninách – Komunitní kruh pro podporu sociální adaptace dítěte, přivítání se po prázdninách, kdo všechno přišel do školky, zopakování a domluvení si pravidel pro soužití - využití piktogramů, seznámení s novinkami (co nás čeká- čištění zoubků)
- Naše školka - co se mi tu líbí, co ne a proč, nakresli domeček dle svých představ (školku), vystřihni předkreslený tvar a domaluj pastelkami – pracovní a grafické činnosti
- Co všechno už dovedu – opakování, připomenutí písniček, říkadel, básniček – samostatný i společný přednes
- Já a moji kamarádi – kdo jsem (opakování jména, příjmení, případně adresy), rytmizace slov “Jak se jmenuješ?“, Hra – jména v pohybu- volám všechny Maruška… (představují se jen určená), poznávání dětí, hry s míčem
Pobyt venku:
- Procházky do blízkého okolí MŠ – poznání, pozorování rozmanitosti přírody, změny v ní, sběr přírodnin do ‘‘Tvořivého přírodního koutku‘‘ v naší třídě pro další hry, manipulaci a tvoření z nich
- Hry na školní zahradě – poznat a orientovat se na školní zahradě, terén, stromy, tůňka, keře
- Hry na pískovišti s tvořítky a dalšími pomůckami
Básně
Kamarád
Kamarád, kamarád, to je ten, koho mám rád.
Pomůže mi, poradí, po tváři mě pohladí.
Všichni jsme tu kamarádi, a proto se máme rádi.
Kdo tu s námi dneska je?
Kdo tu s námi dneska je?
Jakpak on se jmenuje?
Kdo tu je, kdo tu je, řekne, jak se jmenuje…
Písně
Opakování známých lidových písní
Pod naším okýnkem
Školka
Bačkorky