Dráčata - 4. třída
Třída se nachází v prvním patře budovy. Kapacita třídy je 28 dětí. Je heterogenní, určena dětem ve věku od 3 - 7 let.
O děti se starají:
Soňa Šrámková
Lenka Holubová
asistent pedagoga: Kamila Karfiolová
Třídní email:
1ms.dracata@email.cz
Mobilní telefon třídy:
702 226 617
TVP - S úsměvem jde všechno snáz
Vzdělávací obsah je rozdělen do sedmi integrovaných bloků.
6.IB: "Země v jarním kabátku"
část IB: "Nech brouka žít"
Charakteristika tématu
- Vedeme děti k citlivosti k živé i neživé přírodě
- Pozorujeme jarní přírodu, její změny, všímáme si nového života a energie v přírodě
- Důležitým bodem tohoto bloku je ekologická výchova a ochrana přírody, budování vztahu k přírodě /tříděný odpad, práce s odpadovým materiálem, úspora vody + vysvětlení koloběhu vody/
- Všímáme si rostlin, živočichů /domácí a hospodářská zvířata, mláďata/ - pozorujeme růst rostlin/setí, klíčení, růst, sklizeň atd./
Sledovaný cíl, činnosti a příležitosti, očekávané výstupy k části IB
- Vytváření základů pro práci s informacemi
- Rozvoj, zpřesňování a kultivace smyslového vnímání, přechod od konkrétně názorného myšlení k myšlení slovně-logickému (pojmovému), rozvoj paměti a pozornosti, přechod od bezděčných forem k úmyslným
- Vytváření pozitivního vztahu k intelektuálním činnostem a k učení, podpora a rozvoj zájmu o učení
- Rozvoj interaktivních a komunikativních dovedností verbálních i neverbálních
- Rozvoj úcty k životu ve všech jeho formách
- Chovat se a jednat ohleduplně
- Pomáhat pečovat o okolní životní prostředí (dbát o pořádek a čistotu, nakládat vhodným způsobem s odpady, starat se o rostliny, spoluvytvářet pohodu prostředí, chránit přírodu v okolí, živé tvory apod.)
- Pojmenovat většinu toho, čím je obklopeno
- Výlety do okolí, do přírody
- Být citlivé ve vztahu k bytostem, k přírodě i věcem
- Zachycovat skutečnosti ze svého okolí a vyjadřovat své představy pomocí různých výtvarných dovedností a technik (kreslit, používat barvy, modelovat, konstruovat, tvořit z papíru, tvořit a vyrábět z různých jiných materiálů, z přírodnin aj.)
- Nabídka vzdělávacích činností:
- Tvorba origamy
- Modelace vybraného zvířete
- Skládání zvířat podle velikosti, barev, různé deskové a společenské hry
- Zkoumání lupou „hmyz" z plastu ve třídě
- Připomeneme, že se příroda celá probouzí a s ní i zvířata, hmyz, rodí se mláďata, přílet ptáků
- Obrázkové čtení (mláďata)
- Poznat a pojmenovat hospodářská, volně žijící a domácí zvířata, jejich mláďata – podle obrázku správně přiřadit
- Popíšeme si stavbu těla u jednotlivých zvířat, jejich vzhled (peří, chlupy, štětiny)
- Práce s příběhem
- „Přines mi tolik mláďat“ - děti si hodí barevnou kostkou, jaký padne počet puntíků, tolik musí přinést „mláďat“ předměty které začarujeme, aby znázorňovaly mláďata (kuličky, malé míčky, barevné kamínky), pro starší děti můžeme obměnit: „Přines tolik mláďat, aby tam zůstaly jen dvě“
- Puzzle s domácími zvířátky
- Sluchová diferenciace – „Šifry“ + „Zpěv zvířat“ – dle náčrtů na tabuli
- Program barevné kamínky – různé úkoly na interaktivní tabuli – rozvoj matematických představ, čtenářské (pre)gramotnosti, prostorového vnímání aj.
- Pašijový týden - společný týden před Velikonocemi
- Oslava dne Země.
Básně
Kuřátko
Zobáčkem ťuká,
skořápka praskne ,
chvíli se načeká,
než chmýří zaschne.
Máma ho zahřívá,
aby měl sílu,
pod křídlem hlavičkou,
vyhledá škvírku.
Kuřátko
Zobáčkem ťuká,
skořápka praskne ,
chvíli se načeká,
než chmýří zaschne.
Máma ho zahřívá,
aby měl sílu,
pod křídlem hlavičkou,
vyhledá škvírku.
Pohybové/hudebně pohybové hry
"Honzo vstávej, kolik je hodin?"
Písně
Petrklíč
Petrklíč
Včeličky